۱۳۸۸ مهر ۸, چهارشنبه

[28] - Within Temptation

- وقتی سرم شلوغ است، مای پبکچرز و دسکتاپم هم شلوغ است. وقتی می خواهم به ایده ی جدید برای فیلم بعدی ام فکر کنم - مثل این روزها - باید هر دو خالی باشند. خالی خالی. به خصوص دسکتاپ.

- شما خجالت نمی کشید؟ نه، جدا خجالت نمی کشید. تا به حال به این فکر کرده اید که یک بلاگ نویس اگر کامنت نداشته باشد دست و دلش برای پست دادن می لرزد؟ البته اگر کامنت هم داشته باشد می لرزد.

- باز هم یک گروه موسیقی جدید. الآن دارم گوش می کنم.

- این روزها، روزهای عجیبی است. مثل اینکه با یک آجز زده باشند توی سر آدم. گیجم. دیشب 12 ساعت خوابیدم. ساعت 6 بعد از ظهر نهار خوردم. گویند نشانه های افسردگی است. هر چند من همیشه افسرده ام؛ این علائم تازه بروز پیدا کرده اند. نباید ربطی داشته باشد.

- احساس می کنم کتاب ها دوست دارند من را اذیت کنند. وقتی شروع می کنم به خواندن همه چیز عالی است. از موضوع خوشم می آید، لذت می برم از خواندن. درست به همان اطراف که می رسم - صد صفحه ی آخر - شروع می کنند به شکنجه کردن. همین مقدار کمی که از کتاب مانده دو برابر خواندن مقدار مشابه اش در اول کتاب طول می کشد؛ بلکه بیشتر.

۱۳۸۸ مهر ۷, سه‌شنبه

[27] - پیکرتراش شهر رم

لئوناردو - ظاهرا هیچ تصمیمی درباره ی ازدواج نگرفته ای. متاسفم، چون این عملی است که باید انجام شود. اگر دختر سالم و تربیت شده ای را پیدا کردی که جهیزیه نداشت می توانی وانمود کنی که محض رضای خدا داری با او ازدواج می کنی، در این صورت زبان او روی تو دراز نخواهد بود. و می توانی در آرامش مطلق در خانه ات با او به سر بری. بالاخره قیافه ظاهری تو، لایق زیباترین دختر فلورانس نیست. در دعای خود از پروردگار تقاضا کن که دچار اشتباه نشوی.

اخیرا که به اینجا آمده بودی برایم پارچه ای آوردی که فکر می کنم بیست یا بیست و پنچ سکودی خرج برداشته بود. در آن موقع خیال داشتم برای آمرزش روح خودمان این پول را به فقرا بدهم ولی بعد به خاطر قحطی آن پول به نان تبدیل شد. اگر به ما کمک نشود همگی از گرسنگی خواهیم مرد.

28 فوریه 1551

من، میکل آنژ، پیکرتراش / ایروینگ استون و جین استون / ترجمه ی بهمن فرزانه / موسسه انتشارات امیرکبیر / چاپ دوم 1377 / 325 صفحه / قیمت 9000 ریال

وسوسه ی جالبی است اینکه آدم از افکار روزانه ی میکل آنژ خدای پیکرتراشی تمام قرون آشنا شود. نام کتاب گمراه کننده است. چند دوستی دارم که کتاب را خریده اند و از خریدنش پشیمانند. چون هنگام خریدن کتاب فکر می کردند به زندگی نامه ی میکل آنژ دست پیدا کرده اند و وقتی متوجه شدند که کتاب نامه های روزانه ی میکل آنژ به اطرافیانش است، توی ذوقشان خورد. به نظرم این کتاب بهتر از زندگی نامه نوشته شده و حاضر آماده است. احساس می کنم می توانم در میان سطرهای این کتاب شخصیت واقعی میکل آنژ را پیدا کنم. البته باید اعتراف کنم که هیچ وقت این کتاب را با اینکه دارای سیر زمانی - از جوانی تا پیری - است، یکسره نخوانده ام، گاهی به صورت شانسی یک یا چند نامه را می خواندم. چند نکته در کتاب توجه من را جلب کرد که به آنها اشاره می کنم. اول اینکه میکل آنژ با اینکه شاهکاری همچون آفرینش آدم را خلق کرده است هرگز خود را نقاش نمی دانسته و تاکید داشته که حرفه اش پیکرتراشی است نه نقاشی. دوم اینکه به پاپ خیلی احترام می گذاشته و شخصی به شدت مذهبی بوده که البته از دوره تاریخی زندگی اش هم چنین بر می آید و نکته آخر اینکه با توجه به نامه های این کتاب و آنگونه که در تاریخ هنر آمده او نخستین هنرمند مدرن است. به این معنی که از ابتدا تا انتهای کارش را خودش انجام می داده در حالی که هنرمند بزرگ هم عصرش همگی کارگاههای بزرگ نقاشی داشته اند که استاد در آنها نقش ناظر و امضا کننده ی نهایی را داشته است.

۱۳۸۸ مهر ۳, جمعه

[26] - Delivered on: 09/25/2009 09:40 AM

راه پر فراز و نشیبی بود. گاهی امیدواری ها و نا امیدی های پی در پی ساعت می زد. یعنی این ساعت نا امید بودیم و احساس می کردیم تلاشهایمان به هدر رفته است؛ ساعت بعد راهی جدید می یافتیم و مشکل را حل می کردیم. برای مثال همین ماجرای پست کردن. اول رفتیم شرکت فلان که حرف مفتی تحویلمان داد شبیه این : پست آمـ ـریـ ـکـ ـا سی دی قبول نمی کنه ! بعد رفتیم پیش شرکت دوم که ازمان تعهد گرفت که فیلم دارای مفاهیم مـ ـبـ ـتـ ـذل و سـ ـیـ ـاسـ ـی نیست. ما هم صادقانه گفتیم ممکن است مـ ـبـ ـتـ ـذل نباشد اما تا حدودی سـ ـیـ ـاسـ ـی هست. پرسیدیم بازبینی می شود یا نه و اگر بازبینی می شود، سطح تحملشان چقدر است؟ طرف گفت احتمال زیاد بازبینی می شود و سطح تحملشان یک هم نیست، صفر است. بعد از صحبت کردن با یکی از دوستانم ( دستت درد نکنه وحید! ) و یک سری ماجرای دیگر به این نتیجه رسیدیم که فیلم را پست نکنیم. دست از پا دراز تر آمدیم بیرون از دفتر شرکت. دنبال این بودیم که فیلم را آپلود کنیم و دوستی در آمـ ـریـ ـکا بیابیم تا فیلم را دانلود و پست کند. آن هم در کمتر از بیست و چهار ساعت. شانس به ما رو کرد و شرکتی یافتیم که پست هوایی داشت و به ما تضمین داد که داخل بسته نگاه نمی شود و فیلم را پست کردیم تا تنها چند ساعت مانده به پایان زمان تحویل آثار فیلم ما در آمـ ـریـ ـکا باشد. به اینها اضافه کنید دردسرهای زیر نویس کردن، تدوین نهایی، پرداخت 100$ ورودی به جشنواره که خودش ماجرایی مفصل دارد و البته چند مورد دیگر که دقیقا با ساعت های آخر کشیده بود. خلاصه اینکه به سلامتی تمام شد و رسید به جشنواره. حالا باید دو، سه ماهی صبر کنیم تا لیست راه یافته ها را اعلام کنند.

۱۳۸۸ شهریور ۲۶, پنجشنبه

[25] - معرفی چند کتاب درباره ی سینما

چند روز پیش، دوست بلاگ نویسی با من تماس گرفت. می خواست من راهنمایی اش کنم برای فیلمساز شدن. من هم گفتم که به نظرم حلقه ی گمشده ی علوم انسانی و سینما را باید در مستند سازانی یافت که بر علوم انسانی تسلط دارند. دارای ایده هستند و فن فیلمسازی را میدانند. نمی شود از آثار آنها انتظار فرم درخشانی داشت. ( البته نه اینکه نتوانند ) فقط تمرکز اصلی به نظرم در این جور فیلمها روی محتواست و روایت ساده و روتین. البته باز نظر شخصی فیلمساز در این موارد مطرح است و بحث در مورد اینکه یک مستند ساز چقدر مجاز است تا از فنون تدوین پیچیده و فرمهای عجیب و غریب در فیلمش استفاده کند، طولانی.

بگذریم. آنچه از من بر می آید معرفی چند کتابی ست که درباره ی سینما می شناسم. همه ی آنها را با کمی خوش شانسی می توان هنوز در کتاب فروشی ها پیدا کرد. توضیح مختصر هر کتاب را بعد از مشخصاتش می نویسم.

1) شناخت سینما / نویسنده: لوئیس جانتی / مترجم: ایرج کریمی / نشر روزنگار / چاپ اول زمستان 1381 / 287 صفحه / قیمت: 2400 تومان

برای کسانی که از اصطلاحات تخصصی سینما آگاه نیستند این کتاب بسیار مفید است. توضیحی مقدماتی برای شناخت سینما ارائه می دهد. هر چند خودم این کتاب را نخواندم ولی تعریفش را زیاد شنیدم. اگر دست رسی به کتاب فروشی هایی که کتاب های قدیمی می فروشند دارید احتمالا اگر زیادی خوش شانس باشید چاپ قدیمی کتاب را که مربوط به اوایل انقلاب است خواهید یافت.

2) درک فیلم / نویسنده: آلن کیسبی یر / مترجم: بهمن طاهری / نشر چشمه / نوبت چهارم زمستان 1383 / 296 صفحه / قیمت 2400 تومان

این کتاب هم مضمونی شبیه به کتاب « شناخت سینما » دارد. با این تفاوت که کتاب اول دارای توضیحات تصویریست اما این کتاب فاقد آن است. چون کتاب اول را نخوانده ام مقایسه ای بین آنها نمی توانم انجام دهم. ولی من زمانی که « درک فیلم » را می خواندم آنرا کتابی بسیار مفید و روان یافتم.

3) چگونه فیلمنامه بنویسیم / نویسنده: سید فیلد / مترجم: عباس اکبری، مسعود مدنی / نشر ساقی / چاپ سوم 1383 / 286 صفحه / قیمت 2400 تومان

این کتاب به نوعی حکم کتاب کلاسیک فیلمنامه نویسی را دارد. فیلمنامه داستانی نوشتن را به سبک فیلمنامه های هالیوودی آموزش می دهد. به نظر من کلا برای آشنایی با فیلمنامه کتاب خوبیست. به هر حال کسی که می خواهد به هر نحو وارد سینما شود باید تصوری از فیلمنامه داشته باشد !

4) راهنمای فیلمنامه نویس / نویسنده: سید فیلد / مترجم: عباس اکبری / نشر ساقی / چاپ سوم 1383 / 215 صفحه / قیمت 1800 تومان

کتاب قبلی به نوعی مقدمه ی این کتاب است. این کتاب یک جور گام به گام فیلمنامه نویسی ست. من توصیه چندانی به خواندنش نمی کنم. اگر درست به خاطر داشته باشم نویسنده کتاب ادعا می کند اگر فیلمنامه اتان را با این کتاب جلو ببرید با پایان کتاب یک فیلمنامه خواهید داشت. من که امتحان نکردم.

5) مفاهیم کلیدی در مطالعات سینمایی / نویسنده: سوزان هیوارد / مترجم: فتاح محمدی / نشر هزاره ی سوم / چاپ دوم زمستان 1386 / 584 صفحه / قیمت 6800 تومان

خدای کتاب های سینمایی که تا به حال خواندم. این کتاب به صورت کلی نگاهی به تمامی عوامل موثر بر فیلم می اندازد، نظریه ها را شرح می دهد، به جنبش های فیلم سازی می پردازد و غیره. از مدرنیزم و پست مدرنیزم بگیر تا انیمیشن و فیلم های جنگی و ملودرام و فلش بک و شمایل نگاری و بسیاری از چیزهای دیگر. خواندش را شدیدا توصیه می کنم. با خواندن این کتاب ممکن است ایمانتان را به خـ ـدا از دست بدهید. از من گفتن بود.

6) ساختن فیلم مستند / نویسنده: باری هاپ / ترجمه: جمال آل احمد / نشر ساقی / چاپ اول 1382 / 366 صفحه / 2900 تومان

آنچه قرار است در کتاب بیابید از نامش پیداست. فقط توضیحی که من اضافه می کنم این است که این کتاب بر اساس سیستم فیلم سازی آمریکا نوشته شده است. اینجا اصولا دست ما برای مستند سازی اینقدر باز نیست. به نظرم این کتاب به علاقه مندان مستند سازی کمک شایانی خواهد کرد. در انتهای کتاب ناشر ادعا کرده است که چند کتاب دیگر با عناوینی که در ادامه می آید درباره ی مستند سازی با چاپ رسانده. کتابهایی که ذکر خواهد شد به چشم من نخورده است. شاید اشکال از جایی ست که من زندگی می کنم : ( کارگردانی مستند / مایکل رابیگر / حمید احمدی لاری ) - ( نظریه پردازی سینمای مستند / مایکل رنو / شهرزاد بارفروش ) - ( نوشتن فیلمنامه مستند / دوایت وی. سوئین / امیر پوریا، عباس اکبری ) لطفا اگر این کتاب ها را یافتید نویسنده این بلاگ را بی خبر نگذارید. من هم مشتاق خواندشان هستم.

7) فن تدوین فیلم / نویسنده: کارل رایتس و گوَین میلار / مترجم: وازریک درساهاکیان / انتشارات سروش / چاپ سوم 1383 / 517 صفحه / 3000 تومان

این کتاب سرشار از مثال های تصویری است که دنبال کردنشان اعصاب و دقتی می خواهد که من به هنگام خواندن کتاب نداشتم. من جسته گریخته کتاب را خواندم و بیشتر به قسمت هایی توجه کردم که مفاهیم و به قولی فلسفه ی تدوین را شرح می داد. با این حال برایم کتاب مفیدی بود. اگر درست به یاد داشته باشم در ابتدای کتاب قید شده است که این کتاب یک جور خود آموز تدوین است که برای علاقه مندان سینما در یک دوره ی تاریخی انگلستان نوشته شده که دست رسی عام به دانشکده های سینمایی وجود نداشته است و باز اگر حافظه ام درست یاری کند نوشته بود که این کتاب هنوز مرجع بسیاری از محققان است.

8) کارگردانی فیلم / نویسنده: اریک شرمن / مترجم: گلی محمدی / انتشارات سروش / چاپ سوم 1383 / 448 صفحه / قیمت 3500 تومان

البته عنوان کتاب کمی گمراه کننده است. در اصل این کتاب کارگردانی فیلم را به شما آموزش نمی دهد بله نقطه نظر های کارگردانهای عمدتا آمریکایی را در مورد مسائل مختلفی که هنگام فیلم سازی ممکن است با آن رو به رو شوید، بیان می کند. برای من که کتاب بسیار مفید و جالبی بود.

9) موج نو سینمای فرانسه / نویسنده: ژان لوک دوئن / مترجم: قایم روبین / انتشارات نیلوفر / چاپ اول پاییز 1382 / 380 صفحه / 3300 تومان

این کتاب را به خاطر این دوست دارم که از موج نو، افسانه نساخته است. سعی کرده است واقعیت آنچه را که در آن سال ها در فرانسه رخ داده برای مخاطبش روشن کند. موج نو شدیدا مورد تحسین من است. ممکن است چیز زیادی از این کتاب درباره ی فیلمسازی فرا نگیرید اما حداقل فایده ی کتاب آشنا کردن مخاطب با نوعی از سینما به غیر از سینمای هالیوود است. سینمایی که به شدت روی استقلال و کم هزینه بود و نو آوری تاکید دارد.

10) درآمدی بر انسان شناسی تصویری و فیلم اتنوگرافیک / گردآوری و ترجمه: ناصر فکوهی / نشر نی / چاپ اول 1387 / 342 صفحه / 5800 تومان

این کتاب به ارتباط علوم اجتماعی به ویژه انسان شناسی با سینما می پردازد. فعالیت های ژان روش فیلم ساز برجسته ای که نقش عمده ای در فراگیر شدن انسان شناسی تصویری ایفا می کند را مرور می کند. این کتاب جزء معدود مواردی است که درباره ی مستندهای تخصصی است، شاید کتاب هایی باشند که من از وجود آنها آگاه نیستم. به شما اطمینان می دهم اگر به دنبال ساختن مستندهایی مربوط به علوم انسانی هستید از خواندن این کتاب پشیمان نخواهید شد.

11) از نشانه های تصویری تا متن، به سوی نشانه شناسی ارتباط دیداری / نوسنده: بابک احمدی / نشر مرکز / چاپ ششم زمستان 1385 / 321 صفحه / قیمت 4300 تومان

بابک احمدی ! آن هم با موضوع نشانه شناسی تصویری. کتاب برای من بسیار مفید بود و باعث شد نگاهی عمیق تر به سینما داشته باشم.

پ.ن: واضح است که نوبت چاپ و قیمت کتاب تغییر می کند. این اطلاعات را ذکر کردم که اگر مایل به خریدن کتاب ها بودید بدانید که حداقل باید چقدر پول همراهتان بردارید.

پ.ن: سعی کردم کتاب ها را از مقدماتی به پیشرفته معرفی کنم. ( به جز دو مورد آخر که بعدا اضافه شد ) البته این به این معنا نیست که با خواندن کتاب های فوق لزوما فیلم ساز خواهید شد. من تصویر روشنی از اینکه چگونه در درجه اول می توان فیلمساز شد و در درجه دوم چگونه می توان فیلم ساز موفقی شد، ندارم. به نظرم این یک روند شخصی است که خود فیلمساز باید کشفش کند.

پ.ن: چند دقیقه پس از ارسال اولیه پست، مورد شماره 10 و 11 اضافه گردید که در گودر قابل مشاهده نیست.

۱۳۸۸ شهریور ۲۴, سه‌شنبه

[24] - یک پست در پنج شماره

- این شهر گرامی از همه ی دنیا دور است. هرجایی به غیر از ییلاقات اطراف بخواهی بروی کلی باید در راه باشی. برای همین سفر اجباری شمال، من طی سه روز سی ساعت در اتوبوس بودم.

- پوستر پیج یکی از قدیمی ترین سایتهایی است که به طراحی گرافیک می پردازد. با اینکه یک سالی بیشتر می شود که طراحی گرافیک را کنار گذاشته ام، هر از گاهی سری می زنم و نمونه های گرافیک دیزاین سایت را دانلود می کنم. رنه ونر همین اواخر تهران بود. کنار حـ ـداد عـ ـادل ایستاد و جوایز یک فستیوالی که یادم نیست را به طراحان برگزیده اهدا کرد. گویا در جریان این سفر ( یا سفرهای گذشته ) مجموعه ای جمع کرده است از دیزاین های طراحی گرافیکی که در تهران به چشم می خورد. عکسها را که می دیدم فرصتی پیدا کردم که از بیرون به فرهنگ خودمان نگاهی بیندازم. به نظرم توی گلوی مدرنیته گیر کرده ایم.

- دفاعیات مفصلی از نقش نگرش پست مدرنیسم در هنر دارم. اما این نکته را لازم است یاد آوری کنم که گرایشات پست مدرن در رویکردهای سیاسی و اجتماعی بسیار چیز دهشتناکی است. در این شرایط بی طرفی و نسبیت گرایی افراطی بلای جانمان خواهد شد. از من گفتن بود.

- این گروه موزیک را جدیدا کشف کرده ام و گوش دادنش را توصیه می کنم.

- ( من را چه به نوشتن درباره ی روشنفکری دینی، سکولاریسم و غیره. یک پاراگراف نوشتم، خودم چهار تا برداشت دیگر کردم. این از من که نویسنده ام، چه برسد به مخاطب بیچاره. خلاصه اینکه این قسمت از پست حذف شد.)

- این خوب است که ما حرکت بعدی طرف مقابل را می توانیم تشخیص بدهیم، اما آیا این باعث خواهد شد که دیگر آن کار انجام نگیرد؟ یاد آوری می کنم چند ماهی است مرزهای وقاحت جا به جا شده است.

۱۳۸۸ شهریور ۱۹, پنجشنبه

[23] - Ghost Dog

همیشه فکر می کنم که قسمتی از وجود در قرن بیستم جا مانده است. به خصوص در دهه ی نود. دوست دارم دوباره جام جهانی در فرانسه برگزار شود. دوست دارم دوباره فرانسه قهرمان شود و ژاک شیراک دوباره رئیس جمهور فرانسه باشد. برای همین تیم میلان را دوست دارم ستاره هایی که دیگر دست اول نیستند را توی زمین نگه می دارد - به درک که قهرمان نمی شود - همین که می بینی مالدینی پا به توپ است خودش کلی خاطره است. اینکه می بینی هر از گاهی آبیاتی ( رویای کودکی ام ) هنوز دروازه بان است کلی ذوق می کند آدم. یا اینکه دوست دارم دوباره کیارستمی جایزه اول کنز را بگیرد. یا همین کادیلاک های سیاه باقی مانده از زمان شاه. دوست دارم یکی داشته باشم. دوست دارم همه چیز تکرار شود. اصلا دوست دارم این دهه ی اول قرن بیست و یکم را کلا حذف کنم تا قرن بیست و یک از سال 2010 شروع شود. من دوازده سال اول زندگی ام را در قرن بیستم زندگی کردم، و از آن دوازده سال دهها برابر بیشتر خوشم می آید تا این ده سالی که در قرن بیست و یک زندگی کردم. به نظرم کلا قرن گهی است.

وقتی به این فکر می کنم که کاش زمان به بعضی از چیزها رحم می کرد و نابودشان نمی کرد به این نتیجه میرسم که یا زود پیر شده ام یا کلا در حال منقرض شدن هستم، مثل دایناسورها، مثل گوست داگ در فیلم گوست داگ.

[22] - مالبورو لایت

نه اینکه هیچ چیز برای نوشتن نداشته باشم، رمق نوشتنش نیست. این مرض لعنتی که باعثش مالبورو های لایتی بود که می کشیدم، باعث شده هر شش ساعت مجبور شوم یک مشت قرص بخورم. شاید عوارض داروهاست که اینطور بی رمقم. شاید از این است که هر دفعه که قرار است اتفاقی در زندگی ام رخ دهد، کلا اعصاب و روانم به هم می ریزد. الآن که خدمت شما تایپ می کنم کل زندگی ام روی هواست، بعد از دو سال درس خواندن کلا تغییر عقیده دارم و قصد دارم در زادگاهم جامعه شناسی بخوانم. کلی درگیرم با رشته ای که الآن می خوانم که شرحش مفصل است اما همین را بگویم که اگر کنکور فراگیر پیام نور را قبول نشوم برنامه ریزی کل زندگی ام به هم می ریزد. این فیلم هم که قربانش بروم، قرار بود زیر نویس هایش بشود چهار صفحه، شد چهل صفحه. حالا باید به زور باید اینها را خلاصه کنیم، تحویل مترجم بدهیم تا در همان مدت کوتاه تحویلمان بدهد. کار ترجمه را قرار است یکی از دوستان انجام دهد. ( سلام رضا ! ) بعد پنج روزی هم می رود پای منتقل کردن ترجمه های به زیر نویس و تیتراژ و غیره به اینها اضافه کنید یک سفر کاری پیش بینی نشده به محل تحصیلم در شهری دیگر که حتما باید همین هفته انجامش بدهم. باز به اینها اضافه کنید کاری که یکی از دوستان دستم دارد و باید در مشهد باشم تا برایش انجام دهم. که فکر نکنم برسم و شرمنده اش می شوم و مجبورم منتقل کنم به هفته ی بعد. کلی برنامه دارم برای این بلاگ. چه کنم که ذهنم که درگیر است دستم به نوشتن نمی رود.

۱۳۸۸ شهریور ۱۶, دوشنبه

[21] - نیمه ی دوم شهریور

این فیلم گرامی که آینده زندگی ام به طرز محسوسی به موفقیتش بستگی دارد به سلامتی در این هفته و یا حداکثر تا آخر شهریور تمام می شود، پیرامون ساخت همین فیلم است که نه دل و دماغ نوشتن دارم، نه اصلا چیزی به ذهنم می رسد که بنویسم. سکوت را به چرت و پرت گویی که آفت بلاگ نویسی ست ترجیح دادم. خلاصه اگر کمی دیر به دیر بلاگ را به روز کردم مربوط به این قضیه و دو، سه ماجرای دیگر است که شرح اش دراز است و یاد آوری اش از تحمل اعصاب و روان من خارج ...

۱۳۸۸ شهریور ۱۱, چهارشنبه

[20] - رندان مست

- من موسیقی سنتی گوش نمی دهم، کلا با ذائقه ی من جور نیست. اما همیشه استاد را تحسین می کنم. که صدایی فوقا العاده و در اوج دارد و گویند قله ی موسیقی سنتی ست. به همه ی این ها اضافه کنید حمایتی که در آن روزهای پر التهاب - که همچنان ادامه دارد - از ما یعنی مردم معترض به کودتا کرد. کسی - به یاد ندارم کجا ولی فکر کنم روی گودر بود - می گفت چه خوب است در حمایت از استاد این آلبوم آخرش را بخریم تا تشکر کنیم. با اینکه اوضاء مالی این روزهایم به شدت خراب است. همت کردم، رفتم و لوح فشرده ی آخرین آلبوم استاد به اسم « رندان مست » را خریدم. امیدوارم شما نیز چنین کنید تا هم از استاد تشکر کرده باشیم و هم شاید رکورد فروش آلبوم ها موسیقی ایران را بشکنیم. شاید...

- آدمها چه سریع رنگ عوض می کنند. حالا اینکه من با تو رابطه ام را به هم زدم دلیل نمی شود که تو بی شرفیت را به رخم بکشی. از من به شما نصیحت اگر قرار است دوستیتان را با کسی که پول دستش دارید به هم بزنید، اول پولتان را بگیرید. اگر این کار را نکنید احتمالا به حال و روز این روزهای من دچار خواهید شد. پولش مسئله ای نیست. مبلغی که دست این دوست سابق دارم کم تر از این حرف هاست که مشکلی ایجاد کند. ولی ناراحتم از اینکه چطور با همچین آدمی که خود را فراتر از اخلاق می داند و چنین افکار پستی دارد رفاقت نزدیک داشتم.

- این روزها وقتی پستی روی بلاگم می گذارم که ارتباطی به این روزها ندارد، عذاب وجدان می گیرم.

- حتما شنیده اید که حضرتش فرمودند این علوم انسانی را جمع کنید. به قول دوستی علوم انسانی مخصوص انسان هاست. روی بلاگی کامنت گذاشته بودم : مثل اینکه روزهای خیلی خیلی خیلی سخت شروع شده اند.