۱۳۸۸ مرداد ۲۳, جمعه

[7] - گودر

داشتم به این فکر می کردم که در این روزهای پر التهاب، این گودر عجب نعمتی است. اینکه سایتها فیلتر شده اند به هر حال زحمت ملت کاربر اینترنت را اضافه می کند. از این هم که بگذریم گودر علاوه بر حل کردن فیلترینگ خیلی از سایت ها و بلاگ ها، این خوبی را هم دارد که در وقت آدم صرفه جویی می کند. اگر قرار بود هر روز، یا هر هفته به یک لیست 10 -15 تایی بلاگ سر بزنم که ببینم به روز کرده اند یا نه، کلی وقتم گرفته میشد. اینها که تازه بلاگ هستند، اضافه کنید خبر گزاری ها را که باید هر چند ساعت یک بار چک کنی تا خبری از دستت فرار نکند.
اینها که مزیتهایی هستند که جلوی چشممان است. یعنی اصولا گودر دلایل محبوب شده است. می خواهم نظرتان را به دو نکته جلب کنم که فکر می کنم از مزیت های پنهان گودر است.
- تا به حال به گرافیک سایت های خبری دقت کرده اید؟ دقت کرده اید چطور قصد تاکید بر خبری خاص را دارند؟ می توانید خبر اول را از خبر مثلا با دو درجه اهمیت کمتر تشخیص دهید. این به این معنی است که این خبرگزاری به شما می گوید که از نظر من این خبر مهم تری است از فلان خبر که فقط لینکش با فونت ریز آمده است. اما گودر همه ی این خبر ها را با فونت تیتر یکسان و فونت یکسان در برابر شما قرار می دهد. خودتان باید تشخیص دهید که کدام خبر مهم تر است. اینکه این انتخاب را به ما هدیه کرده از نظر من نعمتی بس بزرگ است.
- وقتی می تواند زمان خواندن خبر ها را کم کند به این معنی است که به کاربرانش فرصت می دهد مقایسه ای بهتر را بین یک خبر خاص در خبر گزاری های مختلف انجام دهد. یک خبر را در در بـ ـی بـ ـی سـ ـی می خوانید بلافاصله در دویـ ـچه ولـ ـه و صدای آمـ ـریکـ ـا، الی آخر. اینطوری سیاست های خبری این خبر گزاری ها دست آدم می آید. می توانیم یک تحلیل شخصی جامع تر را تجربه کنیم.
پ.ن: گودر = گوگل ریدر = Google Reader

2 comments:

Reza Naderpour گفت...

راستش فکر می کنم بسیار ریز بینانه به این موضوع نگاه کردی که تحسین برانگیزه. هم چنین باید دونست که گودر در پاسخ به نیازهای زندگی ماشینی امروز ارائه شده که آدم درش زمان و حوصله ی پرداختن به تک تک نکات رو به صورت دونه به دونه ندارند، اما دوست دارن از میزان بیش تری از اطلاعات و تازه ها با خبر باشند.
مزیت دیگر این سرویس، در همراه بودنش با دیگر سرویس های خوب و کارآمد گوگل مثل جیمیل و پیکاسا تعریف میشه که کاربران رو از رجوع بع دیگر منابع تقریبا بی نیاز می کنه!

از زندگی گفت...

بله. امتیازات زیادی دارد. من هم قدردانش هستم :)

ارسال یک نظر