۱۳۸۸ مرداد ۳۱, شنبه

[15] - صبحانه و سیگار و سیاست و دین و روزه و جوراب و کاندوم

- شروع کردم به بحث با یکی از دوستان هنرمند که این آنـ ـجـ ـیـ ـلـ ـیـ ـا جـ ـولـ ـی و امثالهم چه کار خوبی می کنن که میرن سفیر صلح میشن و اینکه اینجور برنامه ها خیلی خوبن و غیره. طرف بحث را کشاند به اینکه این بنده خدا رفته افـغانستان و خودش آمریکاییه و فلان و بهمان و آخر ماجرا را جمع بندی کرد که سازمان ملل و آمریکا و همه ی اینها دستشان توی یک کاسه است و حقوق بشر کلا کشک است و غیره. آدم میمونه چی بگه...

- چی بگه؟ من نمی دونم تا کجا باید کلی صحبت کرد، تا کجا باید برچسب زدن رو ادامه داد؟ من نسبت به هیچ جریان سیاسی، فلسفی و یا هنری بد بین نیستم. ( به جز دیدگاه های منفوری که آزادی بیان را صریحا دشمن خود می خوانند و دشمن آزادی های مشروعم هستند ) البته نظرات شخصی خودم رو دارم. ولی حکم صادر نمی کنم، میدونم ندانسته هام بیشتر از دانسته هامه. شرایط و زمان هم بر این تفکرات و دیدگاهها تاثیر داره و تغییرشون میده. من امروز به این نتیجه رسیدم که باید موردی بررسی کرد. اینکه بگیم کلا سازمان ملل چیز مزخرفیه و به درد نمی خوره و نمی تونه به وظایفش عمل کنه. یک ادعاست. صاحب ادعا باید صابتش کنه. باید بگه نیروهای سازمان ملل فلان جا بنا بر این شواهد بد عمل کردن. یا اینکه آمار رسمی نشون میده که در سال فلان انقدر ماموریت سیاسی نا موفق داشتن. یا اینکه بر اساس این تحقیقات جامعه شناس ها این بند حقوق بشر به درد نمی خوره.

- این جماعت باید یک روز بفهمن این ماجرای بر چسب زدن و رها کردن ماجرا، همون کاریه که این مرتیکه ابله در جریان انتخابات کرد.

- برچسب زدن و رها کردن. آفت اندیشه های آدمهایی است که من در اطرافم به عنوان مردم می شناسم. بدون اطلاعات دقیق صحبت کردن. تلاش نکردن برای به دست آوردن اطلاعات درست و دقیق. شایعه دوستی. ساختن دشمن فرضی با کلی گویی. محکوم کردن نظر مخالف با کلی گویی. کلی گویی آفت صحبت های روزانه ی ما درباره ی صبحانه و سیگار و سیاست و دین و روزه و جوراب و کاندوم است.

- برای جلو گیری از کلی گویی می تونین مطالعه کنین ( مثلا کتاب )، از سرچ گوگل استفاده کنین و یا اینکه کلا درباره ی چیزی که اطلاعات ندارین صحبت نکنین و یا ابتدای صحبتتون قید کنید که این احساس شخصی شماست و به عنوان سند نمیشه ازش استفاده کرد.

پ.ن: انتقادهای پست مدرنیستی هم درست. تمام این تحقیقات و علم و غیره را میشه کوبید زمین. ولی فعلا مثل اینکه لازمشون داریم.

پ.ن: شهریور سرم شلوغ میشه. شاید کمتر به روز کردم.

1 comments:

یه نقطه‌ای گفت...

برچسب نزن !

ارسال یک نظر